Bycie szefem to niełatwy orzech do zgryzienia, przeszkody i pułapki spotkać można na każdym kroku. Oto kilka porad i wskazówek, jakich błędów unikać, by pracownikom pracowało się dobrze, a firma prężnie się rozwijała.
Komunikacja ważna jest w każdym aspekcie życia, zarówno w sferze prywatnej jak i zawodowej. Komunikacja i dobra atmosfera, oraz prawidłowe zarządzanie czasem pracy to podstawy do prężnego działania firmy.
2. Kompetencje
Szef, który wykształceniem odbiega od reszty zespołu, lub jest od niego mniej kompetentny, nie utrzyma przy sobie pracowników. Warto też wspomnieć o kompetencjach psychospołecznych, które w dużym stopniu oddziałują na relację szef-pracownik.
3. Charakter i panowanie nad emocjami
Czyli punkt, który bezpośrednio odnosi się do punktu poprzedniego. Dobry szef powinien być elastyczny i posiadać umiejętność panowania nad emocjami nawet w najbardziej nieprzewidywalnych i trudnych sytuacjach.
4. Nastawienie do pracy
Jeżeli przełożony ma do swojej firmy złe podejście, jeżeli narzeka lub wypowiada się źle o niej lub o pracownikach, bezpośrednio zaraża swoim nastawieniem podwładnych, którzy automatycznie zaczynają się mniej starać i gorzej wykonywać swoje obowiązki.
5. Brak rozwoju
Dobry szef powinien dbać o to, by jego pracownicy nie stali w miejscu. Ludzie lubią się rozwijać i uczyć nowych rzeczy. Pracownik, którego szef nie zwraca uwagi na to aby się rozwijał, czuje się niedowartościowany i brak mu motywacji.
poradnikprzedsiebiorcy.pl
Strona wykorzystuje pliki cookies. Kontynuując przeglądanie witryny, zgadzasz się na ich wykorzystanie. Więcej
The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.